380 kilometrów zachodniopomorskich traktów i bezdroży.
Kilkanaście odcinków Specjalnych i Spec Tasków. Zadania medyczne, techniki
linowe, marszobiegi przez przeszkody terenowe w tym bagna, zadania nawodne, przejazdy
w bardzo trudnych warunkach terenowych to najkrótsza możliwa opowieść o
kolejnej Pomeranii.
3-4 maja, pogoda iście zmienna. Słońce, deszcz, grad,
temperatury do minus 3 w nocy. Dla wielu zespołów to ciężka praca non-stop 50 godzin w terenie.
Na starcie 47 edycji stawia się 76 zespołów (ponad 200 osób).
Najliczniej reprezentowana jest Dania,
następni w liczebności to uczestnicy niemieccy dalej mniej licznie Belgowie
oraz pojedyncze zespoły z UK , Szwajcarii oraz Polski.
Kilkanaście pojazdów awarie eliminują już pierwszego dnia,
niektóre z nich remontowane w terenie wracają na trasę i choć z dużym
opóźnieniem w stosunku do reszty uczestników docierają do bazy.
W czasie realizacji kolejnej Pomeranii przeprowadziliśmy
akcję promocyjną Zachodniopomorskich szlaków turystyki Off-Road. Liczna grupa
uczestników Pomeranii po jej zakończeniu została na dłużej, wędrując po regionie
z wykorzystaniem istniejących już poszczególnych szlaków.
Część z trasy zrealizowanej 47 edycji wykorzystana będzie w
tworzonym obecnie nowym, kolejnym szlaku ZPOR który zlokalizowany będzie w
okolicach Szczecinka i będzie łączył ze sobą fortyfikacje Wału Pomorskiego oraz
pozostałości fortyfikacji po poligonowych oraz miejsc pamięci istniejących w
lokalizacjach byłych stalagów i oflagów drugo-wojennych w nadleśnictwie
Czarnobór.
|