Wprowadzenie

Informacje ogólne:

Przedstawiamy sieć szlaków turystyki mobilnej w Zachodniopomorskim. Przedstawiana sieć to szlaki uwzględniające potrzeby turystki samochodami kempingowymi *(1).

Trasy o łącznej długości ca 3000 km przygotowane w formie ośmiu tras oraz dwóch obwodnic „Dużej” i ”Małej”. W 2023 roku powstały trasy wzdłuż południowej i wschodniej granicy województwa..  Całość przebiegu szlaków stanowi sieć którą można zobrazować przyrównaniem do pajęczej sieci.

Dzięki takiemu poprowadzeniu tras, można w dowolny sposób samodzielnie skonfigurować własny plan podróży lub skorzystać z proponowanego przebiegu poszczególnych szlaków. Obwodnice pozwalają płynnie po zakończeniu jednej trasy przejść na drugą.

 

Trasy (poza obwodnicami) prowadzone są przede wszystkim  widokowymi, urokliwymi bocznymi drogami i dróżkami Pomeranii.  Naczelnym zadaniem przyjętym przy planowaniu przebiegów szlaków było pokazanie pięknych krajobrazów Pomeranii.

Trasy z założenia omijają większość miast. Użytkownik w miarę potrzeb czy zainteresowań w każdej chwili, korzystając z mapy, możne na własną rękę zweryfikować przebieg trasy i zboczyć do mijanych miast.

Sieć szlaków to obecnie 10 tras dwukierunkowych, oraz dwie obwodnice

Szlaki dwukierunkowe:

Drawsko – Gwda 187 km

Drawsko – Szczecinek 246 km

Drawsko – Wałcz 218 km,

Drawsko – Szczecin 258 km

Drawsko -  Świnoujście 253 km

Drawsko – Kołobrzeg 194 km

Drawsko – Darłowo 254 km

Kostrzyń n/Odrą - Drawsko "Południowa" 400 km

Jarosławiec - Drawsko "Wschodnia" 460

Obwodnice:

Obwodnica „Duża” 654 km

Obwodnica „Mała” 310 km

 

Opis szlaków pomija *(2) wiele z towarzyszących przebiegowi atrakcji turystycznych bowiem są one już skatalogowane, opisane i oferowane w innych miejscach sieci (Internetu). Celem szlaków było i jest przede wszystkim prezentacja walorów krajobrazowych.

Każda z przedstawionych tras oferuje w swoim przebiegu miejsca postojowe, biwakowe oraz miejsca; ośrodki wczasowe / campingi - oferujące oprócz postoju:  prąd, wodę, możliwość zrzutu „szarej wody”.

Wyjątkowo wskazujemy w opisach nieliczne obiekty mało znane a warte poznania przez które przebiega szlak.

Wskazujemy  całodobowe Pomoce Drogowe gotowe służyć pomocą w przypadku awarii lub konieczności transportu.

Wskazujemy 24 h stacje tankowania pojazdów znajdujące się  bezpośrednio w przebiegu trasy.

 

Informacje dotyczące dróg zawartych w przebiegu tras:

Wszystkie przedstawiane w formie szlaków drogi przejezdne są dla: „standardowego samochodu osobowego”.

Szlaki wytyczane i weryfikowane był samochodami kempingowymi i uwzględniając specyfikę poruszanie się takich pojazdów.

Drogi są podzielone na dwie kategorie:

„A” dowolnie utwardzona droga zapewniająca normalny komfort podróżowania

„B” drogi inne w tym drogi leśne i polne, drogi o gorszej nawierzchni  wymagające zwiększonej uwagi

Prosimy by zawsze brać pod uwagę, że informacje zawarte w opisach są tylko informacjami orientacyjnymi. Stan dróg mógł ulec zmianie i decyzja o przejeździe i sposobie poruszania się po drodze zawsze powinna polegać na ocenia prowadzącego pojazd.

 

 

Prezentacja map:

Interaktywna mapa

Kilkuwarstwowa (oddzielna warstwa dla każdego szlaku oraz obu obwodnic) prezentacja przebiegu poszczególnych szlaków.

Możliwość wyświetlenia dowolnych warstw na warstwie wspólnej.

 

Informacje pozostałe:

Trasy zostały opracowane oraz przygotowane w terenie przez Land Rover Club PL

Weryfikacja i opracowanie końcowe Karol Zbróg Norbert Zbróg

Projekt przebiegu tras, weryfikacja przebiegu: Norbert Zbróg.

 

Przygotowanie do publikacji, opracowanie elektronicznych map: Krzysztof Czerwiński

 

 

 

*1 – z proponowanych przebiegów tras można korzystać również innymi pojazdami w tym realizując rowerową turystykę długodystansową. Szlaki nie są zalecane są dla motocykli klasy „ścigacz”. Przebieg szlaków to w dużej mierze kręte drogi w pagórkowatym terenie, o różnym stanie nawierzchni.

*3 - takie informacje są dostępne w Internecie i w razie bieżących potrzeb lub na etapie planowania podróży można z nich skorzystać. Opis nie zawiera takich informacji bowiem nie było naszym celem katalogowanie wszelkich atrakcji turystycznych Zachodniopomorskiego.

 

We present a network of mobile tourism routes in the West Pomeranian Voivodeship. The presented network consists of routes that take into account the needs of tourists with motorhomes * 1.

Routes with a total length of ca 3000 km prepared in the form of eight routes and two ring roads: "Duży" and "Mała". The entire course of the trails is a web that can be illustrated by comparing it to a spider's web.

 

Thanks to such routing of routes, you can freely configure your own travel plan or use the proposed route of individual routes. Ring roads allow you to smoothly cross one route to the other after completing one route.

 

 

Wir präsentieren ein Netz mobiler touristischer Routen in der Woiwodschaft Westpommern. Das vorgestellte Netz besteht aus Routen, die die Bedürfnisse von Touristen mit Wohnmobil*1 berücksichtigen.

Strecken mit einer Gesamtlänge von ca 3000 km, vorbereitet in Form von acht Strecken und zwei Umgehungsstraßen: „Duży“ und „Mała“. Der gesamte Verlauf der Wanderwege ist ein Netz, das sich durch den Vergleich mit einem Spinnennetz veranschaulichen lässt.

 

Dank einer solchen Routenkartierung können Sie Ihre eigene Reiseroute frei konfigurieren oder die vorgeschlagene Route für individuelle Routen verwenden. Ringstraßen ermöglichen nach dem Befahren einer Route einen reibungslosen Übergang von einer Route zur anderen.

 

 

Die Strecken (mit Ausnahme der Umgehungsstraßen) verlaufen überwiegend entlang malerischer, reizvoller Nebenstraßen und Pfade Pommerns. Die Hauptaufgabe bei der Routenplanung war es, die schönen Landschaften Pommerns zu zeigen.

 

Die Routen sind so konzipiert, dass die meisten Städte vermieden werden. Der Benutzer kann je nach Bedarf oder Interesse jederzeit anhand der Karte die Route selbstständig überprüfen und von den vorbeifahrenden Städten abweichen.

 

 

The routes (except for the ring roads) run mainly along the scenic, charming side roads and paths of Pomerania. The main task adopted when planning the routes was to show the beautiful landscapes of Pomerania.

 

The routes are designed to bypass most cities. The user, depending on the needs or interests, at any time, using the map, can verify the course of the route on his own and deviate to the passed cities.

Script logo ARNEV - Kreacja Wizerunku